VECKAN & DE KOMMANDE DAGARNA

För att minnas och sörja alla som gick bort under 9/11 så har vi gjort lite små projekt i yearbook. 
Vi skrev ner alla namn på blått, vitt och rött papper och gjorde sedan en "kedja" av det.
Tidningen kom igår under first period för att prata med och intervjua oss om vad vi gjort och kommer att göra mm. Så vi var cirka 5 personer som fick skippa vår första lektion för att göra en intervju med dom.
Tanken med det hela är att vi imorgon kommer att åka tidigare till skolan och vi i yearbook tillsammans med fotball killarna kommer stå utanför skolan där alla bilar kommer, med kedjan och även olika skyltar med texter som till exempel "We will never forget". 
Under kvällens fotbolls match så kommer även 15 elever från Yearbook hålla upp kedjan medans nationalsången spelas och kören kommer att sjunga.
Tycker att detta är ett jätte fint och även fast det skedde när alla på skolan var så små och inte kan komma ihåg det, så är det så viktigt att vi håller minnet vid liv. Det var en stor händelse och vändpunkt för USA.

Somsagt så är det första riktiga hemma matchen imorgon och jag är hur taggad som helst! Ska bli spännande att se vad DEHS elever har att erbjuda på hemmaplan. Lite High school spirit vill jag se och fight sången vill jag höra ett par gånger för mycket! 

Blev även frågad till Homecomming av en kompis i Marching Band häromdagen, svarade såklart ja, så nu måste det fixas klänning!
Jag, Dusty och Chelsea ska åka iväg på en liten dressshopping dag nu på lördag och försöka hitta något. Bara två veckor kvar och jag är väldigt uppbokad fram tills dess, så får passa på nu!

Nu ska jag ta och lägga mig och sova, blev en sen kväll igår och ska upp tidigare än vanligt imorgon.. 
Hoppas allt rullar på som det ska där hemma. KRAM



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Utbytesstudent 15/16

RSS 2.0