HIKING, KONSERT, HOCKEY & SJUK

Har hänt en hel del sen jag sist bloggade. Så jag ska försöka få med allting i detta inlägg. 

Jag var tillsammans med min LC m. familj och utbytesstudenter m. familjer och hikade för två (?) veckor sedan. Det var hur mysigt och trevligt som helst. Det var inte en så lång hike, då det varr väldigt många yngre barn som vad med, men lite är ju bättre än inget. 
 
 
Jag och Ayleen var även på en "konsert" härom veckan. Ca 6/7 band spelade och vi hade en supertrevlig kväll. 
Vi var där för Austin Jones och Run2Cover, men fick se massa andra grymma lokala band! Det var en väldigt intim och genuin spelning, och man kunde liksom ha konversationer med alla band osv. Hoppas jag kan hinna gå på en sån spelning till innan jag åker hem. 
 
 
 
Förra helgen ville jag och Dusty in till Westgate för att shoppa lite så vi fick skjuts dit runt 5/6 och när vi kom dit insåg vi att Arizona Coyotes mötte LA Kings, och eftersom jag inte kan missa mitt favoritlag, så spontan köpte vi biljetter till den matchen. 
Kings spelade bajsdåligt dock, vilket var lite surt, men då hade jag ju tur som tycker om 
Coyotes också haha. Träffade även Calle där, som jag inte träffat sedan halloween (!!) så det var trevligt. 
 
 
Sedan har jag varit sjuk till och från sedan jullovet, vilket har vaarit väldigt trist och det har tagit en del på mig både fysiskt och psykiskt. Förra veckan låg jag hemma tre dagar med halsfluss och bihåleinflammation, vilket inte var det roligaste. Men åkte iväg till doktorn och fick medicin osv. Kan ju nu säga att jag är väldigt tacksam för gratis sjukvård, det skar lite i hjärtat när jag behövde betala 800 spänn för att få något jag redan visste om konfrimerat och få en rekomendation till medicin, för att sedan behöva betala 250 spänn för den. 
 
Annars har jag inte gjort så jätta mycket sedan vi hördes sist. Fotbolls säsongen är över, vilket är väldigt trisst. Spelade inte så många matcher nu efter lovet eftersom jag var sjuk hela tiden, så det var världigt synd. Missade även våran sista match, när jag låg hemma och var sjuk.
 
 
Nu ska jag sätta mig och uppdatera mitt CV och sen ska jag söka lite sommarjobb.. det är ju den tiden på året igen haha.
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Utbytesstudent 15/16

RSS 2.0