Tankar

Jag har så många tankar kring allt detta som snurrar runt i mitt huvud just nu.. Vet inte riktigt hur jag ska hantera allt ihop..

Det preliminära datumet för min avresa som jag har fått är 27 juli.. Det är lite mer än 2 veckor kvar tills dess? Har jag bara två veckor på mig innan jag åker? Hur ska jag hinna med att säga hejdå till alla och umgås extra mycket med de som står mig allra närmast? Hur ska jag hinna packa och vad ska jag ha med mig? 

Är så otroligt taggad på det här året, att bo i Usa och leva som en amerikan har jag drömt om i år.. Men samtidigt som jag vet att detta kommer bli det bästa året i mitt liv, så finns det saker och tankar som gör att jag så gärna vill stanna kvar. 

Att lämna min familj, mina vänner och Emil gör så ont i mig. Hur ska jag klara mig utan dom? Att veta att jag missar så mycket här hemma, så som mina vänners 18 års dagar och min mammas 50 års dag, kanske till och med min systers 20 års dag. Att veta att de kommer uppleva saker utan mig. Att veta att jag missar ett helt år av mitt liv här hemma.. Men vem är jag att tänka så? Jag kommer ju åka till Usa? Jag kommer att uppleva dubbelt så mycket saker som mina vänner här hemma och jag vet, att de vänner som är kvar när jag kommer hem, är de jag ska vara allra tacksammast över. Jag vet att jag har världens bästa människor i min omgivning och alla mina vänner och hela min familj kommer stötta mig genom alla tuffa tider. Men ändå så gör det så ont i mig att tänka på att jag om två veckor kommer spendera min sista tid här hemma, på 10 månader.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Utbytesstudent 15/16

RSS 2.0