FÖRSTA FOTBOLLS MATCHEN & UTBYTESTRÄFF

Hålla vänner!
jahopp, nu är ännu en vecka över.. fy vad fort det går!! 
Helgen har iallafall varit ganska händelserik så jag ska försöka få med så mycket detaljer som möjligt! 
I fredags var första fotbolls matchen. Var hur coolt som helst, älskar verkligen High school spiriten!! Vart ju ännu mer dansa och sjunga för mig som är med i Marching band också och måste spela varje gång nånting händer haha. Förstår mig dock inte på reglerna ännu, men jag vet att vi vann i alla fall! Halvtids spelningen gick bra också, trots lite strul med att inte alla fick vara med och spela osv.. Men bra lät det och jag och min triangel trivdes ganska bra ute på planen hahah.

Igår gick jag upp och bakade lite kladdkaka på morgonkvisten, som vi skulle ha med till utbytesträffen, hann dock inte hjälpa till med köttbullarna innan jag var tvungen att åka.. 
Var framme vid stället vi skulle vara precis när det skulle börja. Vi hade då en liten "lärakänna" övning, bara för att komma igång liksom, och sen hade vi ett "möte" igen med samma saker som har vart på alla andra möten haha. vart lite långtråkigt efter ett tag, men det kvittar. Sen kom det en annan snubbe dit för att prata lite om kriminaliteten som finns här i och runt phoenix, det var faktiskt väldigt intressant och lärorikt, så då blev man plötsligt lite piggare. 
Efter det så käkade vi lite pizza och minglade och lärde känna varandra innan våra värdfamiljer kom med maten från all over the world haha.
Vi var 14 st om jag inte minns fel, från alla olika ställen i världen, så det var jätte kul att få lära känna dom. Vi var två styckna från Sverige, jag och Edwin, jättetrevlig kille verkligen! När världfamiljerna kom så fortsatte vi att äta och mingla och sen gick vi ut till poolen och badade i någon timma innan vi började fara tillbaka till buckeye. 


När vi kom hem hämtade jag och Chelsea upp Dusty och Brianna och vi åkte till Target för lite kvälls shopping.
Var in big need av nya kläder då jag inte tog med mig något alls typ hit och jag i fyra veckor gått mellan typ tre olika outfits.. Hittade iallafall ett par söta klädesplagg som jag köpte med mig och sen ett par flipflops som är ett måste när man bor här.








Har tyvärr inga bilder från fotbollsmatchen då jag inte får använda mobilen under matchen haha. Nen ska be Chelsea ta lite bilder med min kanera nästa match så jag har någonting att visa er!! 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Utbytesstudent 15/16

RSS 2.0