1 MÅNAD

Nu har alltså en månad gått sen jag satte mig på planet med mina 4 andra kompanjoner och begav mig mot USA.
Tiden går fort när man har roligt!
Hur tiden har kunnat gå så fort an jag tyvärr inte svara på, men fort har det gått! 

 
Under den relativit korta tiden jag faktiskt varit här så har jag upplevt så mycket häftiga och minnesvärda saker. 
  • Jag har varit i New York
  • jag har sett Frihetsgudinnan, ground zero, WTC och alla andra måsten 
  • Jag har missat mitt flyg och fått åka världens omväg för att komma fram
  • Jag har varit på min riktiga första high school fotbollsmatch
  • Jag har upplevt riktig highschool spirit
  • jag har börjat high school (!!)
  • Jag har träffat så många nya fina människor
  • Jag har varit med om för många stormer och haboob varningar haha
ja ni förstår, listan är lång.. Försöker att skriva ut et mesta här på bloggen, men med mitt minne så går ju det lite mindre bra.. 
 
Nu har jag 9 till månader att se fram emot, och jag är hur taggad som helst. Men även fast jag trivs så superduper bra här och inte ångrar för en sekund att jag valde att åka, så är idag en väldigt jobbig dag. 
De första månaderna kommer vara jobbigast, det har jag fått höra mer än en gång. Man måste vänja sig vid allt det nya, den nya kulturen, den nya atmosfären, de nya människorna, allting som är nytt som inte är detsamma som hemma. Men man måste också lära sig och vänja sig vid allt som inte finns där också. 
Jag har inte alla mina vänner här med mig, inte heller min familj. Och att vara utan de som man lever med dag in och dag ut, är svårt. Det gör så ont i en att se allt som händer där hemma som du går miste om. Och det är så svårt att inte kunna ringa, smsa eller åka till sina närmsta vänner när man haft en dålig dag och behöver en kram. 
Vill verkligen inte få er att tro att jag inte har det bra här borta och att jag mår dåligt, för så är inte fallet! 
Har verkligen the time of my life och lever livet till fullo. Men jag tänker inte sitta här och skriva en text om hur bra allt är och sen utesluta det faktum att saker och ting blir jobbiga. Men även fast det är jobbigt så har jag så fina vänner och sån fin fmilj, både hemma och här borta, som stöttar mig och hjälper mig genom det hela. Lite hemlängtan gör ingen stor skada, men jag vill att ni ska veta att den finns. (och jag vill att alla blivande utbytesstudenter ska ha ett humm om hur saker och ting kommer att se ut, självklart blir det ju inte lika för alla, men såhär är det jag känner)
 

Men jag är så lyckligt lottad som fick chansen att åka och lyckades hamna i en sån bra familj, i en sån bra stad, med så bra vänner. Och jag ser fram emot alla nya upplevelser och äventyr som jag har framför mig. 
Alla resor och tävlingar med Marching Band, alla resor och träffar med de andra utbytisarna, alla resor med familjen, alla andra roliga saker jag kommer att göra med mina vänner, familjen och skolan, halloween (!!!), thanksgiving, jul och allt annat skojsigt som kommer att hända. Är så sjukt taggad på de kommande månaderna så ni anar inte!

Måste få vara lite egoistisk just nu och säga detta.. Men fyfan vad jag är bra. 
Jag förverkligar mmin dröm och övervinner mina största rädslor. Jag är så stolt över mig själv och vill verkligen tacka alla som på någotvis peppade mig till att åka. ni alla är bäst!! puss
 
 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Utbytesstudent 15/16

RSS 2.0