LABOR DAY WEEKEND ~ GRAND CANYON

 I torsdags spelades andra fotbolssmatchen, borta mot Paradise Valley. Så direkt när skolan slutat egav jag mig till band rummet för att packa in allt i skåpbilen och göra mig klar. 
Tyvärr så förlorade de efter en jämn och spännande match. ÖLite extra surt när denna matchen var den enda TV-sända för säsongen.
Kom till skolan vid 11-12 och då hade vi vårt "möte" om hur framträdandet gått osv. Kom hem vid 12-01 oh då behöve jag hjälpa till meed garage dörren som hade gått sönder.. Gick och la mig vid 02 och skulle upp igen 05.45..
 
 
Men fredagen rullade på som vanligt. Blev signed out från skolan efter 3rd block, eftersom Chelsea var tvungen att åka hem och möta upp de som skulle fixa garage dörren, och eftersom jag inte skulle kunna ta mig hem från skolan då, så fick jag skippa sista lektionen (vilket bara är yearbook iallfall och just nu gör vi ingenting) 
Jag tog en dusch och hjälpte sedan Chelsea att packa in det sista i bilen, och sen var det off to grand canyon!
Vi kom till campingen runt 8 och satte upp tältet och gick sedan och la oss.. Alla var för trötta för att göra något annat. 
 
Blev väkt vid 9 i lördags, gjorde mig klar och så åkte vi sedan upp till Grand Canyon. Vi tog en suffle buss till de olika viewerna och hikade ner cirkus gurkish 1 mile vid en av dom. 
Så svårt att fånga det på bild, men gud vad fint och fridfullt det är! Älskar verkligen utsikten och kännslan man får av att vara där! 
 
 
 
 
 
 
Innan kyrkan i söndags tog vi en liten promenad ut till en annan view och kollade och efter kyrkan så var det egentligen meningen att vi skulle ta en av bussarna till ett stlle där man kunde ta en annan buss för att komma till ännu fler viewer.. men så blev det inte riktigt. Istället hoppade vi av på en station vid ett hotell, där det även fanns resauranger och ännu en view (finns väl egentligen inte något ställe där det inte finns något att kika på där upe). Dessutom vart det dåligt väder oh inte långt efter att vi hoppat avbussen så började det att regna och inte långt efter det så blev det storm. Men inga sura miner för det, vi gick istället in på en restaurang och satte oss och åt. När stormen var över så var ingen längre på humör att fortsätta, dessutom började det bli sent och vi skulle inte vara framme vid campingen förns 1-2 timmar efter, så vi tog bussen tillbaka till bilen och åkte till campingen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorse gick vi direkt upp och åt frukost oc packade ihop våra saker och tältet. Vi kom iväg runt 10-11 och eftersom det är Labor DAy idag och folk är lediga och har varit borta under helgen så var det väldigt mycket bilköer, vilket ledde till att det tog ca 1 timme längre än det skulle. 
Har sedan jag kom hem bara tagit det lugnt, duschat och försökt få in alla bilder och fått ihop det här inlägget. Nu när jag (äntligen!!) är klar ska jag ta och kolla på en film eller två. 
 
 
 
 
 
 
Hade absolut inget internet under helgen, förutom typ 10 min när vi satt och åt och då tog jag slut på all data för den här månaden.. Så jag ber om ursäkt för att jag inte har kunnat höra av mig till någon där hemma, och inte heller kunnat uppdatera här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Utbytesstudent 15/16

RSS 2.0